Porady techniczne - FAQ
Twój koszyk jest pusty.
Product Qty Amount
From:
Until:

Komunikat przy otwieraniu katalogu „Zawartość katalogu nie mogła zostać załadowana z dysku. Plik został usunięty lub jest używany przez inny program”.

Błąd w dostępie do katalogów normatywnych może być spowodowany tym, że pliki do obsługi katalogów są blokowane przez program antywirusowy.

Norma PRO
Norma STANDARD
Problemy z uaktualnieniem programu

Z poniższej porady należy korzystać jeśli przy uruchomieniu uaktualnienia, przy pierwszej instalacji lub przy próbie odinstalowania Normy:

  1. Pojawia się komunikat: Błąd wyodrębnienia plików obsługi: Katastrofalny błąd.
  2. Nie pojawia się komunikat o błędzie, ale wersja programu nie ulega zmianie, tzn. program nie został zaktualizowany.
Norma PRO
Norma STANDARD
Norma EXPERT
Problem z programem antywirusowym - Norton 360

W ostatnim czasie serwis firmy Athenasoft otrzymuje coraz więcej zgłoszeń dotyczących blokowania Normy PRO przy próbie uruchomienia. Jest to związane z programem antywirusowym Norton 360, a dokładniej, z funkcją ochrony SONAR, która kasuje pliki Normy.

Norma PRO
Norma STANDARD
Problem z programem antywirusowym - Norton

Na początku chcielibyśmy poinformować, że na płytach instalacyjnych programów Norma PRO i Norma STANDARD nie ma wirusów. Zostało to zweryfikowane na stronie www.virustotal.com, gdzie znajdują się bazy wirusów kilkudziesięciu programów antywirusowych.

Norma PRO
Norma STANDARD
Eksport danych z kosztorysu do Excela

Obecnie są dwie możliwości eksportu danych tj. pobieżnie poprzez polecenie kopiuj/wklej lub za pomocą dodatkowej nakładki ATExcel która pozawala wczytywać dane z kosztorysu w dowolnych konfiguracjach poprzez różne szablony zestawień.

Norma PRO
Norma STANDARD
Program instalacyjny uruchamia się, ale po chwili przerywa działanie bez komunikatu o błędzie.

Należy sprawdzić czy w systemie działa program antywirusowy.

Jeśli jest aktywny, wyłączyć go na czas instalacji. Problem może się również pojawić, gdy instalator uruchamiany jest z CD-ROM-u innego komputera (w sieci). CD-ROM w takim wypadku powinien być zamapowany na komputerze, na którym instalujemy Normę.

Norma PRO
Norma STANDARD
Wyjaśnienie obliczeń narzutów w Normie

W ostatnich miesiącach u niektórych osób startujących w przetargach zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych pojawiły się wątpliwości, czy NORMA dobrze wylicza ceny i wartości pozycji w kosztorysie. Zapewniany Państwa, że NORMA prowadzi obliczenia w sposób prawidłowy, natomiast w zależności od sposobu obliczania narzutów (określanych w opcjach kosztorysu) rozbieżności mogą pojawić się na wydrukach. Problem tu występujący, a mianowicie problem zaokrągleń, jest stary jak matematyka, a najłatwiej będzie się z nim zapoznać na przykładach, które są przedstawione poniżej.

Norma PRO
Norma STANDARD
Po otwarciu okna katalogów nie ma katalogów norm

Rozwiązanie problemu pustego okna katalogów...

Norma PRO
Norma STANDARD
Błąd dostępu do bazy danych - AthKartoteki.dll@ADOConnectJET

Rozwiązanie problemu z dostępem do bazy danych w programach Norma PRO/STANDARD...

Norma PRO
Norma STANDARD
Błąd dostępu do bazy danych. "Nie udało się załadować biblioteki MilBiz.dll"

Rozwiązanie problemu: "Nie udało się załadować biblioteki MilBiz.dll", pojawiającego się przy uruchamianiu Normy...

Norma PRO
Norma STANDARD
 

 

Zapisz