Twój koszyk jest pusty.
Produkty Ilość

Łączny koszt:
netto:
brutto:

FAQ

Zapytaj specjalistę

Biuro działa od poniedziałku do piątku w godzinach: 8:30-17:00

tel.: (22) 594 05 67

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

Skontaktuj się z nami
Instalacja programu zabezpieczonego kluczem software.

Instrukcja opisująca proces instalacji oraz aktywacji produktu zabezpieczonego kluczem software (kluczem cyfrowym) na stanowisku:

Instrukcja instalacji programu zabezpieczonego kluczem software

Transfer licencji aktywowanej na kluczu software.

Funkcję transferu licencji należy wykorzystać podczas zmiany komputera na nowy, gdy nadal jest dostęp do poprzedniego komputera z aktywowanym programem lub przed aktywacją programu na drugim stanowisku w przypadku licencji dwustanowiskowej.

Jeżeli nie ma dostępu do komputera, na którym została aktywowana pierwotnie licencja prosimy o kontakt z działem technicznym: serwis@ath.pl

Instrukcja transferu licencji

Przypisanie dodatkowego modułu do programu zabezpieczonego kluczem software w ATH ID.
Import cennika Sekocenbud RMS 1 kw. 2023 do Norma EXPERT/STANDARD.

Od 1 kw. 2023 producent cennika Sekocenbud wprowadził istotne zmiany, które mają wpływ na importy do programów:

  • Do indeksów Robocizny, który dotychczas zawierał trzy cyfry został dodany symbol województwa.
  • Zmiany w tabeli zawierającej wskaźniki narzutów

Z tego powodu przy domyślnym imporcie do Normy EXPERT/STANDARD z pliku bazy zapisanego w formacie *.MDB pojawia się lista błędów informująca o za długim indeksie ETO - nie zostanie wczytanych 1316 rekordów robocizny oraz wskaźniki narzutów.

Nie podświetla się przycisk "Dalej" przy instalacji.

Przy pierwszej instalacji programu wyświetla się okno, z prośbą o podanie numeru seryjnego, oraz danych użytkownika.

W przypadku pomylenia dowolnego znaku w numerze seryjnym programu nie zostanie aktywowany przycisk ,,Dalej" umożliwiający przejście do kolejnego etapu instalacji.

Gdzie znajdę instrukcję do programu - Norma EXPERT/STANDARD?

Na bieżąco aktualizowana instrukcja obsługi programu Norma EXPERT/STANDARD dostępna jest jako okno pomocy do programu. Można je wywołać skrótem klawiszowym ,,F1" lub po wybraniu przycisku ,,Pomoc" na pasku szybkiego dostępu.

Dodatkowo jest w postaci pliku PDF, który znajduje się domyślnie na dysku C

W oknie "O programie" widoczny jest zapis "Zdalny dostęp: Brak licencji" - Norma EXPERT/STANDARD

Informacja ta dotyczy dodatkowego modułu, który pozwala na uruchamianie programu w trybie zdalnym. Możliwość uruchamiania programu w trybie zdalnym do pewnego czasu była całkowicie zablokowana, jednak od wersji 5.11.101 została ona odblokowana dla osób, które wykupiły dodatkowo płatny moduł pracy zdalnej (WTS) aktywowany w kluczu na okres 365 dni.

Jak zmienić opis nagłówka kolumny na wydruku - Norma Expert/STANDARD.

W Normie EXPERT lub STANDARD edycja nagłówków dostępna jest na karcie WYDRUKI. W panelu „Ustawienia wydruków” po zaznaczeniu wybranego elementu z prawej strony ekranu wyświetli się podgląd kosztorysu z domyślnymi nagłówkami...

Zmiana wprowadzonej ceny materiału.

Najczęściej jest to związane z ustawieniami liczenia kosztów zakupu materiału, które ustawione są na karcie widoku NARZUTY > Opcje liczenia > na zakładce Szczegóły liczenia ustawiona jest opcja wliczane do ceny jednostkowej kosztów zakupu materiałów.

Błąd (SQLServer) przy instalacji starszej wersji programu Norma Expert.

Instalowana jest wersja programu, która wymaga instalacji SQLServer. Udostępnialiśmy nieodpłatnie nowszą wersję programu 5.4.402, która działa z SQLite. W celu uzyskania instalatora tej wersji prosimy o kontakt z działem Serwisu - serwis@ath.pl  

Po instalacji konieczne będzie również przeprowadzenie aktualizacji klucza.

Więcej szczegółów pod:
Tel. (22) 811-76-86 lub e-mail: serwis@ath.pl

Uruchomienie programu w trybie zdalnym - Norma EXPERT/STANDARD

Norma w wersji jednostanowiskowej zabezpieczonej kluczem typu Cipher, nie ma domyślnie możliwości pracy w trybie zdalnym. Istnieje możliwość rozbudowania programu o moduł zdalnego dostępu (WTS), aktywowanego na okres roku lub zakup wersji sieciowej, która umożliwia taki tryb pracy.

Komunikat "Błąd wyodrębnienia plików obsługi: Katastrofalny błąd." przy instalacji programu

Z poniższej porady należy korzystać jeśli przy uruchomieniu uaktualnienia, przy pierwszej instalacji lub przy próbie odinstalowania Normy:

  1. pojawia się komunikat: Błąd wyodrębnienia plików obsługi: Katastrofalny błąd.
  2. nie pojawia się komunikat o błędzie, ale wersja programu nie ulega zmianie, tzn. program nie został zaktualizowany.