Udostępnienie innych danych niż wskazane przez Administratora lub danych oznaczonych jako opcjonalne, to wyraźne działanie równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach, w jakich zostały udostępnione.
Podstawa prawna:
realizacja umowy z Kontrahentem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO – jeśli są Państwo Kontrahentem; art. 6 ust. 1 lit. f RODO – jeśli są Państwo osobą współpracującą z Administratorem w imieniu Kontrahenta);
realizacja obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
prawnie uzasadnione interesy Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
Dane, które nie są niezbędne z perspektywy powyższych podstaw prawnych, przetwarzane są przez Administratora na podstawie zgody, o ile taka została uprzednio wyrażona (art. 6 ust. 1 lit. a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO).
Dane przetwarzane będą przez okres realizacji umowy z Kontrahentem.
Administrator może przechowywać dane przez okres wymagany przepisami prawa, w szczególności przepisami o rachunkowości, zaś jeśli jest to uzasadnione - do czasu upływu terminów przedawnienia roszczeń wynikających z umowy z Kontrahentem, w zależności od tego który termin jest dłuższy.
Dane osobowe Administrator pozyskuje od Państwa bądź od Klienta - odnośnie osoby współpracującej z Administratorem w imieniu Klienta.
Dane osobowe Administrator pozyskuje w zakresie niezbędnym do nawiązania współpracy i realizacji umowy, w szczególności są to: imię, nazwisko, adres pocztowy, adres e-mail, nr telefonu, dane dotyczące zamówienia oraz dane do faktury. W przypadku zawarcia umowy w formie pisemnej, Administrator przetwarza także nr PESEL lub NIP.
W przypadku obsługi transakcji elektronicznej –mogą to być: login, hasło oraz historie zakupów i aktywności.
realizacja umowy z Kontrahentem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO – jeśli jesteś Kontrahentem; art. 6 ust. 1 lit. f RODO – jeśli jesteś osobą współpracującą z Administratorem w imieniu Kontrahenta);
Dane, które nie są niezbędne z perspektywy powyższych podstaw prawnych, przetwarzane są na podstawie zgody, o ile taka została uprzednio wyrażona (art. 6 ust. 1 lit. a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO).
Dane osobowe co do zasady pozyskujemy od Państwa bądź od Kontrahenta, czy osoby współpracującej w imieniu Kontrahenta.
Dane osobowe pozyskujemy w zakresie niezbędnym do zawarcia i realizacji umowy, w szczególności to: imię, nazwisko, adres pocztowy, adres e-mail, nr telefonu, dane dotyczące zamówienia oraz dane do faktury.
W przypadku zawarcia umowy w formie pisemnej, przetwarzamy także nr PESEL lub NIP.
W przypadku elektronicznej obsługi transakcji – także login, hasło oraz historie zakupów i aktywności.
Dane przetwarzane będą do czasu wycofania zgody lub wniesienia sprzeciwu.
Po wycofaniu zgody lub wyrażeniu sprzeciwu, dane osobowe mogą być przechowywane przez Administratora na cele wykazywania prawidłowości wykonania obowiązków prawnych Administratora, jak również związanych z tym roszczeniami.
Jeśli dane nie zostały pozyskane bezpośrednio od podmiotu danych to ich źródłem jest podmiot, który był w posiadaniu zgody podmiotu danych na udostepnienie danych na rzecz Administratora, lub inną ważną podstawą prawną.
Pozyskane dane osobowe obejmują dane niezbędne do prowadzenia poszczególnych rodzajów działań marketingowych (m.in. są to imię, nazwisko, adres e-mail, nr telefonu i/lub adres korespondencyjny).
Okres przechowywania danych zawartych w treści korespondencji co do zasady uzależniony jest celem przetwarzania danych, którego dotyczy dana korespondencja.
Co do zasady co do poszczególnych danych zawartych w korespondencji dane przechowywane będą przez okresy wskazane przepisami prawa, a jeżeli co do określonych dokumentów nie są one wskazane, przez czas kiedy ich przechowywanie mieści się w ramach prawnie uzasadnionego celu Administratora regulowanego czasem możliwego dochodzenia roszczeń.
Administrator co do zasady przetwarza dane podane bezpośrednio przez podmiot danych.
Dane przetwarzamy w celu prowadzenia kont na portalach społecznościowych, w szczególności w zakresie przyjmowania zgłoszeń, komunikacji z użytkownikami promocji marki Administratora oraz jego produktów, moderowania forum, realizacji obowiązków prawnych, ustalenia roszczeń oraz prowadzenia statystyk.
Po wycofaniu zgody lub wyrażeniu sprzeciwu, dane osobowe mogą być przechowywane na potrzeby wykazywania prawidłowości spełnienia obowiązków prawnych spoczywających na Administratorze i związanych z nimi roszczeniami lub jeśli jest to uzasadnione - do czasu upływu terminów przedawnienia roszczeń, w zależności, który termin jest dłuższy.
W przypadku pozyskania danych od osoby innej niż podmiot danych, źródłem jest osoba, która wskazała dane w zgłoszeniu.
Dane osobowe Administrator pozyskuje w zakresie niezbędnym do obsługi zgłoszenia, przy czym mogą to być: imię i nazwisko, adres e-mail, telefon, adres korespondencyjny, okoliczności podlegające zgłoszeniu, nr konta bankowego (w przypadku zwrotów).
Dane osobowe będą przechowywane przez 2 lata od upływu terminu rękojmi lub terminu rozliczenia reklamacji, zaś w zakresie przetwarzania celem ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń - do czasu ich przedawnienia bądź prawomocnego zakończenia postępowań sądowych bądź egzekucyjnych.
Dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofaniu zgody lub wyrażeniu sprzeciwu, po wycofaniu zgody lub wyrażeniu sprzeciwu dane osobowe mogą być przechowywane na potrzeby wykazywania prawidłowości spełnienia obowiązków prawnych spoczywających na Administratorze i związanych z nimi roszczeniami lub jeśli jest to uzasadnione - do czasu upływu terminów przedawnienia roszczeń, w zależności, który termin jest dłuższy.
W zakresie przetwarzania danych osobowych na podstawie umowy zawartej z Administratorem dane osobowe przechowywane będą przez czas trwania umowy bądź do czasu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy zawartej z Administratorem.
W przypadku pozyskania danych od osoby innej niż podmiot danych, źródłem jest podmiot, który posiadał podstawę prawną, w tym który dysponował zgodą, na udostępnienie danych na rzecz Administratora.
Dane osobowe Administrator pozyskuje w zakresie niezbędnym do obsługi danego kanału komunikacji marketingowej, przy czym najczęściej są to imię i nazwisko, adres e-mail, telefon, adres korespondencyjny.
Administrator przetwarza dane przez okres niezbędny dla zrealizowania celu dla którego dane zostały zebrane tj. dla organizacji wydarzenia, ewentualnie do czasu przedawnienia roszczeń związanych z wydarzeniem.
Administrator przetwarza dane przekazane przez uczestników wydarzeń.
Administrator przetwarza dane przez okres niezbędny dla zrealizowania celu dla którego dane zostały zebrane tj. dla celu uczestnictwa w programie lojalnościowym, ewentualnie do czasu przedawnienia roszczeń związanych z konkursem.
Administrator przetwarza dane przekazane przez korzystających z programów lojalnościowych.
Administrator przetwarza dane przez okres niezbędny dla zrealizowania celu dla którego dane zostały zebrane tj. dla celu organizacji konkursu, ewentualnie do czasu przedawnienia roszczeń związanych z konkursem.
Administrator przetwarza dane przekazane przez uczestników konkursu.
Dane osobowe będą przechowywane przez okres obowiązywania podstawy prawnej do rozpowszechniania wizerunku, a jeśli pomiędzy Administratorem a podmiotem doszło do zawarcia umowy – do czasu jej realizacji lub jeśli jest to uzasadnione, do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy zawartej pomiędzy Administratorem i podmiotem.
Jeśli podmiot danych nie przekazał ich Administratorowi bezpośrednio, źródłem z którego Administrator pozyskał dane jest autor materiału promocyjnego lub podmiot uprawniony z tytułu praw związanych z wykonaniem materiału – przy czym najczęściej są to dane osobowe w zakresie wizerunku.
Dane osobowe z monitoringu wizyjnego przechowywane są przez Administratora przez okres nieprzekraczający 3 miesięcy od dnia utrwalenia danych w ramach systemu monitoringu Administratora lub do czasu wniesienia przez Państwa sprzeciwu. Po wyrażeniu sprzeciwu dane osobowe mogą być przetwarzane na potrzeby wykazywania prawidłowości spełnienia obowiązków prawnych spoczywających na Administratorze bądź związanych z nimi roszczeniami, w szczególności jeśli nagrania stanowią dowód w postępowaniu sądowym lub administracyjnym, w takim przypadku dane mogą być przetwarzane do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
Co do zasady Administrator przetwarzamy dane podawane przez Państwa. Jeśli nie podawali Państwo Administratorowi swoich danych, to ich źródłem jest osoba, która zgłosiła Administratorowi Pani/Pana wizytę.
Strony Internetowe gromadzą w sposób automatyczny wyłącznie informacje zawarte w plikach cookies. Administrator informuje, iż pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) to dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Stron Internetowych. Pliki cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
Google Analytics, Google Optimize i Google Tag Manager
Strony internetowe korzystają z Google Analytics, usługi analizy internetowej udostępnianej przez Google Ireland Limited („Google”). Google Analytics używa plików cookies. Informacje generowane przez cookie na temat korzystania z tej strony są zazwyczaj przesyłane na serwer Google w USA i tam przechowywane. Jednak ze względu na aktywację anonimizacji IP na tych stronach, adres IP Użytkownika zostanie wcześniej skrócony przez Google w państwach członkowskich Unii Europejskiej lub w innych państwach będących stronami umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym. Tylko w wyjątkowych przypadkach pełny adres IP zostanie wysłany na serwer Google w USA i tam skrócony. W imieniu Administratora Stron Internetowych Google wykorzysta te informacje do oceny korzystania ze Stron Internetowych przez Użytkownika, do sporządzania raportów na temat aktywności na Stronach Internetowych i do świadczenia innych usług związanych z ruchem na Stronach Internetowych i korzystaniem z Internetu, dla Administratora. Adres IP udostępniony przez Google Analytics nie zostanie połączony z innymi danymi posiadanymi przez Google.
Celem przetwarzania danych przez Administratora jest oszacowanie wykorzystania Stron Internetowych, jak również zestawienie raportów dotyczących działań na Stronach Internetowych. Na podstawie korzystania ze Stron Internetowych i Internetu zapewnione zostaną inne powiązane usługi. Przetwarzanie opiera się na uzasadnionym interesie Administratora Stron Internetowych.
Google Analytics zbiera dane dotyczące adresów IP, lokalizacji sieci, daty wizyty, systemu operacyjnego, typu przeglądarki. Mogą Państwo uniemożliwić przechowywanie plików cookies za pomocą odpowiedniego ustawienia oprogramowania przeglądarki, należy jednak pamiętać, że w przypadku skorzystania z takiej możliwości, mogą Państwo nie być w stanie korzystać ze wszystkich funkcji Stron Internetowych w najszerszym możliwym zakresie.
Ponadto mogą Państwo uniemożliwić gromadzenie przez Google danych generowanych przez pliki cookies i danych związanych z korzystaniem ze Stron Internetowych (w tym adres IP), a także przetwarzanie tych danych przez Google, pobierając i instalując wtyczkę przeglądarki dostępną pod poniższym linkiem: Browser Add On, aby wyłączyć Google Analytics. Dodatkowo lub jako alternatywa dla dodatku przeglądarki, mogą Państwo zapobiec śledzeniu przez Google Analytics na Stronach Internetowych, klikając ten link. Plik cookies rezygnacji zostanie zainstalowany na Państwa urządzeniu, co zapobiegnie gromadzeniu przez Google Analytics Państwa danych osobowych za pośrednictwem Stron Internetowych oraz danej przeglądarki w przyszłości, do czasu odinstalowania pliku cookies w przeglądarce.
Logi żądań HTTP mogą być używane przez Google Tag Manager. Więcej o Menedżerze tagów Google w dokumencie Prywatność i bezpieczeństwo danych Tag Manager.
Korzystanie z Google Ads
Strony Internetowe korzystają z Google Conversion Tracking. Jeśli dotarli Państwo do Stron Internetowych za pośrednictwem reklamy wysłanej przez Google, Google Ads ustawi plik cookies na Państwa urządzeniu. Śledzący plik cookies jest wykorzystywany, gdy Użytkownik kliknie reklamę obsługiwaną przez Google. Pliki cookies tracą ważność po 30 dniach i nie są wykorzystywane do identyfikacji osobistej. Jeśli Użytkownik odwiedzi niektóre Strony Internetowe Administratora, a plik cookies nie wygasł, Administratora i Google mogą rozpoznać, że Użytkownik kliknął reklamę i został przekierowany na daną Stronę Internetową. Każdy klient Google Ads otrzymuje inny plik cookies. Pliki cookies nie mogą być śledzone przez witryny reklamodawców Ads. Informacje zebrane przy użyciu pliku cookies do przekierowania służą do generowania statystyk przekierowań dla reklamodawców Ads, którzy wykorzystują taką funkcjonalność. Klienci są informowani jedynie o całkowitej liczbie użytkowników, którzy kliknęli reklamę i zostali przekierowani na daną Stronę Internetową. Nie otrzymują jednak informacji, które identyfikują Użytkowników.
Jeśli nie chcą Państwo by weryfikowano ruch na Stronach Internetowych, należy zmień ustawienia przeglądarki poprzez blokowanie plików cookies z domeny ads.google.com.
Nie mogą Państwo zrezygnować z wykorzystania plików cookies, jeśli chcą Państwo nadal rejestrować dane pomiarowe. W przypadku usunięcia odpowiedniego pliku cookies w przeglądarce, w dalszym celu korzystania z Google Ads należy ponownie zainstalować odpowiedni plik cookies.
Korzystanie z Google reCaptcha
Administrator w celu zapewnienia bezpieczeństwa danych przy wykorzystywaniu formularzy w niektórych przypadkach korzysta z usługi reCAPTCHA oferowanej przez Google Ireland Limited. Wykorzystanie narzędzia jest szczególnie przydatne do rozróżnienia czy dany wpis dokonywany jest przez osobę fizyczną, czy następuje nadużycie polegające na zautomatyzowanym przetwarzaniu. Jeśli jednak na Stronie Internetowej zostanie aktywowana anonimizacja IP, Państwa adres IP zostanie wcześniej skrócony przez Google w państwach członkowskich Unii Europejskiej lub innych stronach Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym. Tylko w wyjątkowych przypadkach pełny adres IP zostanie wysłany na serwer Google w USA i tam skrócony. Usługa obejmuje wysyłanie adresu IP i wszelkich innych danych wymaganych przez Google do usługi reCAPTCHA. Jest to powodowane odmiennymi zasadami prywatności przyjętymi przez Google Ireland Limited.
Więcej informacji odnośnie Polityki prywatności Google Ireland Limited znajduje się tutaj.
Korzystanie z wtyczek społecznościowych Facebooka
W oparciu o uzasadnione interesy Administratora (tj. analiza, optymalizacja oferty online Administratora w rozumieniu art. 6 (1) f. RODO), Administrator korzysta z wtyczek społecznościowych („Wtyczek”) sieci społecznościowej Facebook, oferowanych przez Facebook Ireland Ltd., 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia („Facebook”). Wtyczki mogą reprezentować elementy interakcji lub treści (np. Filmy, grafiki lub wkłady tekstowe) i mogą być rozpoznane przez jedno z logo Facebooka (białe „f” na niebieskim kafelku, terminy „Lubię”, „Lubię” lub „Kciuki w górę” „znak”) lub są oznaczone dodatkiem „Wtyczka społecznościowa Facebooka”. Z listą i wyglądem wtyczek społecznościowych Facebook można zapoznać się tutaj.
Gdy Państwo wykorzystują funkcje na Stronach Internetowych, która zawiera daną wtyczkę, Państwa urządzenie nawiązuje bezpośrednie połączenie z serwerami Facebook. Zawartość wtyczki jest przesyłana przez Facebook bezpośrednio do Państwa urządzenia i włączana przez do oferty online. W tym procesie profile użytkowników mogą być tworzone z przetworzonych danych. Administrator nie ma wpływu na ilość danych gromadzonych przez Facebooka za pomocą wtyczki, niemniej Administrator przekazuje Państwu informacje o sposobie działanie Wtyczek zgodnie z wiedzą Administratora.
Poprzez integrację Wtyczek, Facebook otrzymuje informacje, iż dany użytkownik uzyskał dostęp do danej strony internetowej. Jeśli użytkownik jest zalogowany na Facebooku, Facebook może przypisać wizytę do jego konta na Facebooku. Jeśli użytkownicy wchodzą w interakcję z Wtyczkami, na przykład poprzez wykorzystanie przycisku Lubię to lub funkcję umożliwiającą pozostawienie komentarza, informacje odnośnie interakcji przesyłane są z urządzenia bezpośrednio do Facebooka i tam przechowywane. Jeśli użytkownik nie jest członkiem Facebooka, wciąż może istnieć możliwość, że Facebook pozyska adres IP.
Z celami oraz zakresem zbieranych przez Facebook danych, jak również z zasadami dotyczącymi dalszego przetwarzania i wykorzystywania danych przez Facebook, w tym także ze związanymi z powyższymi operacjami nierozłącznie prawami podmiotów danych oraz opcjami ustawiania ochrony prywatności użytkowników, mogą zapoznać się Państwo w: polityce prywatności Facebooka.
Jeśli posiadają Państwo profil/konto użytkownika Facebooka i nie chcą Państwo, aby Facebook zbierał dane za pośrednictwem Stron Internetowych, jak również łączył je z danymi użytkownika przechowywanymi na Facebooku, muszą Państwo wylogować się z Facebooka i usunąć pliki cookies przed skorzystaniem ze Stron Internetowych. Inne zmiany ustawień dotyczące wykorzystania danych do celów reklamowych są możliwe w ustawieniach profilu na Facebooku. Ustawienia są przystosowane do wszystkich urządzeń na które dostarczana jest usługa Facebook, w szczególności takich jak komputery stacjonarne lub urządzenia mobilne.
Piksel Facebook-a
Administrator korzysta z „piksela akcji użytkownika” („Piksel Facebooka”), tj. usługi dostarczanej przez Facebook Inc., 1601 S. California Ave., Palo Alto, CA 94304, USA („Facebook Inc.”) na Stronach Internetowych. Administrator z pomocą Piksela Facebooka może śledzić działania użytkowników po obejrzeniu lub kliknięciu przez nich reklamy na Facebooku. Pozwala to Administratorowi śledzić skuteczność reklamy na Facebooku, co pomaga polepszyć działania Administratora w obszarze realizacji celów statystycznych oraz badań rynku. Dane zebrane w ten sposób są dla Administratora anonimowe, tzn. Administrator nie przetwarza danych osobowych poszczególnych użytkowników. Dane te są jednak przechowywane i przetwarzane przez Facebook, o czym Administrator informuje Państwa zgodnie z posiadaną wiedzą. Facebook może łączyć przechowywane w ten sposób dane z Państwa kontem na Facebooku, a także wykorzystywać dane do własnych celów reklamowych, zgodnie z polityką korzystania z danych Facebooka. Mogą Państwo uniemożliwić Facebookowi i jego podmiotom stowarzyszonym możliwość wyświetlania reklam na Facebooku i poza nim.
LinkedIn
Pliki cookies LinkedIn śledzą korzystanie z wbudowanych usług i są używane do śledzenia odwiedzających na wielu stronach internetowych w celu prezentowania odpowiednich reklam w oparciu o preferencje odwiedzającego. Niektóre pliki cookies są uruchamiane, gdy strona internetowa zawiera osadzony panel, odwołujący do portalu LinkedIn. Więcej na https://pl.linkedin.com/legal/privacy-policy
YouTube
Umieszczenie na naszym serwisie filmów z YouTube wiąże się z wykorzystaniem plików cookies. Przechowują one preferencje odtwarzacza wideo użytkownika za pomocą osadzonego wideo YouTube.Więcej na https://policies.google.com/technologies/cookies?hl=pl
Mapy Google
W zakresie operacji na danych osobowych prowadzanych przez Administrator pod kątem wskazania proponowanych ofert Usług bądź Produktów Administratora w danej lokalizacji, może wystąpić przetwarzanie orientacyjnej lokalizacji Użytkownika przez Strony Internetowe, w oparciu o adres IP Użytkownika.
Stron Internetowe na których dostępna jest funkcja czatu, mogą wykorzystywać pliki cookies od momentu otwarcia danej Strony Internetowej – celem identyfikacji Użytkownika, podtrzymania prowadzonego czatu, jak również monitorowania aktywności Użytkownika na danej Stronie Internetowej.
Narzędzie służy Administratorowi do analizy aktywności Użytkownika. Pliki cookies pozwalają zidentyfikować użytkownika bądź zestawić wyniki analiz ruchu na Stronach Internetowych Administratora. W oparciu o wyniki analizy Administratora, przetwarzane są dane statystyczne.
Poczta Polska, Open Street Map
Lokalizacja umożliwia identyfikację punktu odbioru w pobliżu orientacyjnej lokalizacji użytkownika.
Komentarze Disqus
Administrator używa na Stronach Internetowych systemu komentarzy Disqus, tj. usługi dostarczanej przez Disqus, Inc., 717 Market St San Francisco, CA 94103, USA („Disqus”). Z usługi Disqus korzystają Państwo jako jej samodzielny użytkownik, a usługa świadczona jest na podstawie i zasadach określonych w regulaminie oraz polityce prywatności usługi Disqus.
W przypadku wyświetlenia Stron Internetowych, które zawierają usługę świadczoną przez Disqus – tj. system komentarzy, Disqus wysyła pliki cookies do urządzenia Użytkownika, w celu umożliwienia identyfikacji przeglądarki Użytkownika, jak również w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania usługi, w szczególności umożliwienia Użytkownikowi zalogowania się do systemu komentarzy oraz umieszczania komentarzy. Disqus w ramach przekazywanych plików cookies może gromadzić także dane związane ze sposobem korzystania przez użytkowników ze Stron Internetowych, celem ustalenia w jaki sposób Użytkownik korzysta ze Stron Internetowych, w tym analizy aktywności Użytkownika, jak również w celu personalizowania wyświetlanych w ramach usługi treści, w tym reklam.
W przypadku zamieszczania komentarzy na Stronach Internetowych Państwa dane osobowe są przechowywane i przetwarzane przez Disqus, o czym Administrator informuje zgodnie z naszą wiedzą.
Mogą Państwo uniemożliwić Disqus i jego podmiotom stowarzyszonym wyświetlanie reklam na Disqus i poza nim. Cel i zakres zbierania danych oraz dalsze przetwarzanie i wykorzystywanie danych przez Disqus, a także związane z nimi prawa i opcje ustawiania ochrony prywatności użytkowników, mogą Państwo znaleźć w: Polityka korzystania z danych Disqus, szczegółowe zasady świadczenia usługi przez Disqus określa: Regulamin korzystania z usługi Disqus.
Logi serwera
Poniżej znajduje się lista możliwych odbiorców Państwa danych osobowych:
Mają Państwo prawo do:
Inspektor ochrony danychadw. Witold Masionek
Kontakt listowny:Athenasoft sp. z o.o., ul. Leszczynowa 7,03-197 Warszawa, z dopiskiem „IOD”