Biuro działa od poniedziałku do piątku w godzinach: 8:30-17:00
(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)
Z poniższej porady należy korzystać jeśli przy uruchomieniu uaktualnienia, przy pierwszej instalacji lub przy próbie odinstalowania Normy:
Aktualizacje odbywają się poprzez wykupienie abonamentu Buduj z Głową kwartalnik kosztorysanta, który obejmuje łącznie 4 najnowsze wersje programu ukazujące się co kwartał.
Koszt aktualizacji uzależniony jest od posiadanej wersji. Więcej informacji w cenniku na naszej stronie internetowej lub dziale handlowym tel. (22) 614-34-22 lub e-mail: handlowy@ath.pl
Aktualizacje, które są do pobrania na stronie internetowej w zakładce Pobierz to poprawki krytyczne przeznaczone wyłącznie dla konkretnej wersji programu.
Przy otwieraniu kosztorysów lub przedmiarów zawierających polskie znaki diakrytyczne (ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż.) może pojawić się błąd, który uniemożliwi wczytanie pliku. Jeżeli po ich usunięciu z nazwy i całej ścieżki dostępu dokument uda się prawidłowo otworzyć w Normie, to prawdopodobnie źródłem problemu są błędne ustawienia regionalne systemu MS Windows, które wymagają odświeżenia.
Na wydrukach można ukryć tylko nazwę użytkownika. Wersja programu oraz numer seryjny muszą pozostać jako potwierdzenie poprawności i legalności programu, na którym kosztorys został sporządzaony.
Instalator wersji demonstracyjnej nie umożliwia przejścia\aktywacji do pełnej wersji programu.
Do instalacji pełnej wersji programu niezbędny jest instalator dostarczony przy zakupie programu lub otrzymany w ramach pakietu aktualizacji kwartalnikiem kosztorysanta „Buduj z Głową”
Program Norma posiada możliwość importu danych z pliku Excel, ale wyłącznie poprzez format CSV (rozdzielany przecinkami).
Import danych zależy od odpowiedniego przygotowania, tak aby spełniał wymienione niżej warunki:
Numer seryjny wraz z kodem instalacji jest niezbędny do przeprowadzenia instalacji. Dane te umieszczane są na karcie warunków użytkowania programu, obwolucie płyty instalacyjnej dostarczanej z programem, a od 2021 roku na fakturze zakupu produktu.
W przypadku jego zagubienia istnieje możliwość odzyskania poprzez dział serwisu pod adresem serwis@ath.pl lub pod numerem 22-594-05-67 pod warunkiem, że został on zarejestrowany w bazie on-line.
W przypadku braku rejestracji, konieczny będzie zakup duplikatu lub wydanie nowego numeru seryjnego w ramach płatnej usługi serwisowej.
W rachunku ilościowym wykonania robót mogą pojawić się niewielkie rozbieżności względem wartości końcowej kosztorysu związane z częściowym rozliczaniem robót. W efekcie wartość z faktur cząstkowych może się różnić o parę groszy od wartości podanej w umowie.
Jeżeli podczas tworzenia dokumentu stosowaliśmy mechanizm: rejestracji zmian, porównywania kosztorysu lub tworzenia kosztorysu z wykazem różnic i po zapisaniu dokumentu nie ma widocznych zmian (zmiany sygnalizowane zmianą koloru czcionki oraz przekreśleniami), to zapewne kosztorys został zapisany do uniwersalnego formatu *.ATH. Format ten nie obsługuje wyżej wymienionych mechanizmów. W celu zachowania funkcjonalności, kosztorys należy zapisywać do podstawowego formatu *.KST.
W przypadku licencji jednostanowiskowej nie można stosować takiego rozwiązania, ponieważ jest to niezgodne z warunkami licencji. Użytkownik ma prawo zainstalować program lokalnie w pamięci masowej (na dysku twardym) jednego komputera.
W ofercie posiadamy również wersje dwustanowiskowe, które zezwalają na instalację programu jednocześnie na dwóch komputerach oraz przepinanie kluczy między stanowiskami (Program zabezpieczony jednym kluczem). Więcej informacji na temat licencji dwustanowiskowych dostępne w naszym dziale handlowym.
Aktualizacje znajdujące się na stronie Athenasoft w dziale „Pobierz” są krytycznymi poprawkami przeznaczonymi wyłącznie dla podanej w opisie wersji programu.
Programy firmy Athenasoft nie są przystosowane do instalacji i działania na systemie MAC OS. Obecnie pracują tylko w środowisku MS Windows.