Porady techniczne - FAQ
Twój koszyk jest pusty.
Product Qty Amount
From:
Until:

Problem z programem antywirusowym - Norton

Po instalacji lub aktualizacji Normy (PRO/STANDARD), mogą pojawić się problemy z uruchomieniem programu. W takiej sytuacji należy sprawdzić czy aplikacja antywirusowa nie przeniosła pliku norma.exe lub norma4std.exe do kwarantanny.
W tym celu w głównym oknie programu Norton, należy wybrać kolejno polecenia:

  • Zaawansowane

image1sm

  • Ochrona komputera „Kwarantanna”

image2sm 

W poniższym oknie „Historia zabezpieczeń” widać, że w kwarantannie znajduje się plik startowy Normy Standard.
Poprawną prace Normy można odzyskać po przywróceniu tego pliku. Należy kolejno wywołać polecenia:

  • Przywracanie i opcje

image3sm

  • Przywróć

image4sm

Przywrócenie pliku Normy zatwierdzamy przyciskiem „Tak”.

image5sm

Poprawne wykonanie powyższej procedury powinno być zakończone poniższym oknem.

image6sm

Co zrobić, żeby opisany wyżej problem się nie powtórzył?

Umożliwia to konfiguracja programu antywirusowego Norton. Należy wywołać kolejno polecenia:

 

  • Ustawienia

image7sm

  • Zakładka Komputer
  • Wykluczenia ochrony przed wirusami i funkcji SONAR
  • Konfiguruj

image8sm

W oknie „Wykluczenie skanowania” można wskazać plik startowy Normy i przyciskiem „Dodaj” przenieść do wyjątków. Dzięki temu ten plik nie będzie blokowany przez program antywirusowy.

image9sm

Konfiguracje kończy wciśnięcie polecenia „OK.”.

 

 

 

Zapisz